Az alvállalkozó a Mitutoyo segítségével navigál az autóipar fejlődésében.

 

A Birmingham székhelyű Advanced Engineering (UK) Ltd. a prototípus alkatrészek és kis szériás, bonyolult gyártási folyamatok szakértője az autóipar számára. A vállalat mindig is a technológiai beruházásokra helyezte a hangsúlyt, hogy versenytársait meghaladó minőségi alkatrészeket szállítson le, és rövid átfutási időkkel dolgozzon. Ez a filozófia eredményezte, hogy a vállalat a Mitutoyo metrológiai berendezéseibe vetette bizalmát.

 

Az autóipari OEM-gyártókkal, F1 motorok gyártóival, valamint a repülőgépipar, a védelmi ipar, a vasút és a nukleáris ágazatokban dolgozó vállalatként az Advanced Engineering büszke minőségirányítási rendszereire, amelyek között megtalálható az ISO 9001 tanúsítvány, és képes megfelelni az iparági szabványoknak, mint például a TS 16949 autóipari szabvány és az AS 9100 szabvány, hogy kielégítse a különböző ügyféligényeket és elvárásokat. Az elmúlt öt évben több mint 3 millió fontot költöttek új berendezésekre, amelyek közül a legújabbak egy Mazak VARIAXIS i-700 5 tengelyes megmunkálóközpont és egy QUICK TURN 250 eszterga. Ezekkel a gépekkel a vállalat összesen 19 Mazak géppel rendelkezik, amelyek komplex prototípusmunkákat és autóipari gyártási projekteket egyaránt elvégeznek, beleértve a PPAP, APQP, FMEA, SPC és a teljes ellátásilánc-menedzsment szintjeit is – a Mitutoyo pedig központi szerepet játszik ezekben a stratégiákban.

 

Az Advanced Engineering mindent gyárt az autóipari OEM-ek számára, a CAM-fedelektől, a hengerblokkokon és a vezérlőkarokon át, a szivattyúházakon, dekoratív ajtóborításokon és prototípus kerekeken át. A gyors átfutási idők kulcsfontosságúak a vállalat számára, ezért a Mazak 5 tengelyes szerszámgépek, a hyperMILL CAM szoftver és a teljes Mitutoyo vizsgálati berendezések központi szerepet játszanak abban, hogy a kiváló minőségű alkatrészeket gyors ütemben készítsék el.

A Mitutoyóval való kapcsolat több mint 20 évre nyúlik vissza, kezdve a kézi szerszámoktól, egészen az első Mitutoyo CMM-ig, amely egy Crysta Apex 9106 volt, és mintegy 15 éve érkezett a telephelyre. Ez a gép még mindig napi 12 órás üzemidőben megbízhatóan működik. Ezt követte egy kisebb Crysta Apex 574 CMM, amelyet több mint 8 éve szereztek be, hogy enyhítsék a vállalat első CMM-jén kialakult munkatorlódást.

 

Andrew Stevens, az Advanced Engineering minőségügyi vezetője szerint: „Minden munkánk az ügyfél igényei köré épül. Egyedi prototípusoktól kezdve új termékmodellek bevezetéséig mindent támogatunk. Szorosan együttműködünk a Tier 1 gyártókkal és az OEM-ekkel, és ügyfeleink révén mi is részt veszünk az elektromos járművek fejlesztésében, szinte 'nyomtatott terv alapján' dolgozunk. Amikor ügyfeleink más termékszektorok, például a könnyűszerkezetű járművek felé fordulnak, ez drámai hatással van a nálunk végzett munkára. Ügyfeleink megvédik minket, de termékeink is változnak, hogy megfeleljenek a fejlődő piaci igényeknek.”

 

Az Apex 574 CMM nemcsak a kapacitásproblémát oldotta meg, hanem tökéletes választás volt az autóipari szektor változó piaci igényeihez. Stevens úr így folytatja: „Munkánk kezdetben túllépett a hengerfejeken és motorblokkokon, és átterjedt a turbókra és más kis bonyolult hajtáslánc alkatrészekre, amelyekhez az Apex 574 kiváló megoldást jelentett a kompakt mérete miatt. Azonban munkánk tovább fejlődött, és egyre több karosszéria- és különösen felfüggesztési alkatrész gyártására volt szükség. A további mérési kapacitás iránti igény miatt ismét egy Mitutoyo megoldást választottunk, a Crysta Apex-S CMM-et. Az Apex-S-t azért vásároltuk, mert azt akartuk, hogy az új CMM képes legyen tükrözni az Apex 9106 gép működését, ami több rugalmasságot, kevesebb beállítást és szükség esetén extra kapacitást biztosítana metrológiai csapatunk számára.”


Az Advanced Engineering munkáinak 85%-a áthalad a metrológiai részlegen, és amikor további igények merültek fel, a Mitutoyo ismét rendelkezésre állt. Stevens úr így nyilatkozott: „A felületi érdesség egyre fontosabbá vált az autóiparban, különösen a tömítési felületek és a motorblokkok és hengerfejek hullámalakzatai szigorúbb ellenőrzéseket igényelnek. A felületek mérésére a Mitutoyóhoz fordultunk, és ők a SurfTest SJ-410 sorozatú hordozható felületi érdességmérőt ajánlották. Az OEM-ek most már több 100%-os ellenőrzési követelményt támasztanak kritikus jellemzőkkel, mint például a hengerfej furatok, és ismét kapacitást akartunk biztosítani, és csökkenteni a beállítási időt a CMM-eken, így a SurfTest SJ-410 tökéletes kiegészítés volt.”

A Mitutoyóval való kapcsolatról Stevens úr így folytatta: „A Mitutoyóval való kapcsolatunk sok évre nyúlik vissza. Mindig is a Mitutoyót használtuk, mivel a termékeik megbízhatósága és minősége kiemelkedő, és ez a kéziszerszámoktól a CMM-ekig terjed. Kiváló szervizszerződésünk van a Mitutoyóval, és ők végzik az összes kalibrálási munkánkat. Nem bíznánk másra a berendezéseink kalibrálását. Ez egy hosszú távú kapcsolat, amely a bizalmon, jó szolgáltatáson és a termékinnováción alapul.” 

 

„Mikronos pontosságra törekszünk a gyártósoron, és ismételten képesnek kell lennünk mikron pontossággal mérni, hogy biztosak lehessünk minden egyes mérés pontosságában. Az általunk gyártott termékek miatt a különböző és változó ügyféligények folyamatosan feszegetik a CMM-ek kapacitásának határait. Amikor új ügyféligények merülnek fel, és a CMM-eknek valami mást kell csinálniuk ezeknek az igényeknek a kielégítésére, a Mitutoyo mérnökei mindig készen állnak, hogy technikai támogatást nyújtsanak, és így gyorsan meg tudjuk oldani a felmerülő kihívásokat.”