Cox Powertrain Kft.

 

A Cox Powertrain Kft.-t 2007 és 2008-ban David Cox, egy Formula 1-es mérnök alapította. A Shoreham-on-Sea székhelyű cég kifejlesztette a világ első 300 lóerős tengeri dízel külmotort, a CXO300 modellt. Az innovatív motor mögött a globális katonai törekvés állt, hogy a dízelt mint előnyben részesített üzemanyagot alkalmazzák, és csökkentsék, illetve teljesen megszüntessék a benzin használatát.

 

A Mitutoyo segíti a Cox Powertrain minőségi funkcióját

 

Az izgalmas motorkoncepció felkeltette az Egyesült Királyság Védelmi Minisztériumának (MOD) és az Egyesült Államok kormányának érdeklődését a dízel külső motorok iránt, és arra késztette a Védelmi Tudományos és Technológiai Laboratóriumot (DSTL), hogy a CXO300 tengeri felhasználásra történő kifejlesztéséhez felbecsülhetetlen értékű technikai segítség mellett 2,5 millió font támogatást nyújtson. A vállalat jelenleg szoros kapcsolatot ápol az amerikai parti őrséggel, valamint az amerikai, holland, svéd és ausztrál haditengerészettel. A CXO300 nagyobb reakciókészséget, jobb üzemanyag-hatékonyságot és nagyobb biztonságot nyújt egy olyan motorral, amely felülmúlja a hagyományos dízeleket. A csökkentett méret és súly a négyhengeres, nyolc dugattyús, kompresszoros, kétütemű dízelmotor lenyűgöző teljesítményét rejti magában, amely lenyűgöző 300 lóerőt produkál.

 

A CXO300-nak, amelynek 2018-ban kell piacra kerülnie, egy sor igényes vizsgálaton kell átesnie, emellett meg kell felelnie az IMO, a Tier 3 EPA és az EU károsanyag-kibocsátási követelményeknek is. Miközben megfelel a katonai tengerészeti igényeknek, az innovatív új dízel külső motor várhatóan nagy sikert arat majd a kereskedelmi szakemberek körében világszerte, valamint a tengeri szabadidős szektorban is. A CXO300 gyártása során a legmagasabb minőségi szabványokat alkalmazzák, mivel úgy tervezték, hogy megfeleljen az igényes globális katonai szektor rendkívül nagy kihívást jelentő követelményeinek, és megbízható szolgálatot nyújtson a legmostohább tengeri környezetben is. A fejlett gyártási technikák alkalmazása, az alkatrészek rendkívül szűk tűréshatárok alkalmazása és a szigorú ellenőrzési rendszer lehetővé teszi, hogy a CXO300 a jelenlegi piaci kínálathoz képest hosszabb élettartamot érjen el.


A méretellenőrzések mellett, tekintettel a mozgó alkatrészek súrlódásának és kopásának lehetőségére, különös figyelmet fordítanak az alkatrészek kritikus felületi érdességi paramétereire. Duncan Green, Cox Powertrain Kft. beszerzési vezetője kifejtette: "Amellett, hogy a benzin ma már nem engedélyezett a katonai hajók fedélzetén, számos kereskedelmi hajón és szuperjachton sem engedélyezett. Ez problémát okozott, mivel jelenleg a 250-350 lóerős célpiacon nem áll rendelkezésre dízel külső motor. Amellett, hogy a CXO300 méretben és súlyban megegyezik a benzines társaival, úgy tervezték, hogy jobb üzemanyag-fogyasztást biztosítson.  A 3,7 literes hengerűrtartalom és a kisebb tömeg azt jelenti, hogy a hasonló teljesítményű hagyományos dízelekhez képest nincs kompromisszum a teljesítményben, és biztonságosabb is, mint a hasonló teljesítményű benzinmotorok.

COX2_RESIZED.jpg

"Tekintettel a megcélzott ügyfeleinkre, a motor megbízhatósága és élettartama különösen fontos.  A jelenlegi piaci kínálattal összehasonlítva a CXO300 megnövelt, 3000 órás tervezési élettartammal rendelkezik. Mivel a CXO300 alkatrészeinek felületi felületi tulajdonságai nagymértékben befolyásolják a teljesítményt, nemrégiben olyan fejlett felületi érdességmérő készüléket kerestünk, amely az általunk használt számos felületi érdességi paraméter tekintetében nagyon pontos eredményeket tud szolgáltatni. Több alternatíva mérlegelése után a Mitutoyo Surftest SJ-500 készülékében találtuk meg a választ igényeinkre. A fejlett Mitutoyo műszer képes az alkatrészeinket az összes felületi érdességi paraméterünkben vizsgálni, emellett számos más paraméterben is képes dolgozni, amelyekre a jövőben esetleg szükségünk lehet. A műszer felbecsülhetetlen értékűnek bizonyult a gyártott alkatrészeink minőségének fenntartásában a motorfejlesztési időszakunk alatt, és a várható gyártási mennyiségek kezelése során is le lesz foglalva."

 

Ken Edwards, Cox Powertrain Kft. Főfelügyelő hozzátette. "Mivel a menüvezérelt rendszer nagyon könnyen kezelhető, a telepítés után azonnal használni tudtam az SJ-500 összes funkcióját. Az is segít, hogy a készülék nagy felbontású színes kijelzővel rendelkezik, érintőképernyős kezeléssel. A műszer automatikus kalibrálási funkciója szintén bizalmat ad az általam elért leolvasás pontosságában.  Amellett, hogy az általunk használt összes felületi érdességi paraméterrel dolgozik, az is segít, hogy a készülék érzékelőrendszere oldalirányban is felszerelhető a keresztirányú mérésekhez."


A Mitutoyo kiváló minőségű felületi érdességmérő készülékek színes palettáját kínálja, az elemmel működő hordozható típusoktól kezdve, amelyek méretüktől függetlenül bármilyen munkadarabon alkalmazhatók, egészen a legfejlettebb laboratóriumi típusú CNC műszerekig, amelyek a legkorszerűbb pontossági és felbontási szabványoknak megfelelő méréseket végeznek.

 

A Mitutoyo Surftest SJ-500, amelyet a Cox Powertrain vásárolt, egy nagy pontosságú, nagy teljesítményű felületi érdességvizsgáló készülék, külön vezérlőegységgel. A műszer 7,5 hüvelykes, színes TFT LCD kijelzője, a nagy színes ikonok és az érintőképernyős kezelőszervek rendkívül könnyen leolvashatóvá teszik a kijelzőt, a műszer pedig egyszerűen kezelhetővé.

 

A vezérlőegység beépített joystickja gyors és egyszerű pozícionálást tesz lehetővé, emellett egy kézi állítógomb lehetővé teszi a kis toll finom pozícionálását, ami különösen hasznos az olyan jellemzők vizsgálatakor, mint például a kis lyukak belső felülete. A beállítás egyszerű az ISO durvasági szabvány szerinti beviteli funkció segítségével, amely lehetővé teszi az összetett beállítások egyszerű megadását a megfelelő szimbólum menüből történő kiválasztásával. A rugalmasságot segíti, hogy a műszer önálló egységként vagy robusztus állványra szerelve is használható.